قدرت بیناییتان را با مصرف ویتامین دی بیمه کن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قدرت بیناییتان را با مصرف ویتامین دی بیمه کن
نوشته شده در چهار شنبه 18 خرداد 1390
بازدید : 361
نویسنده : پرویز طهماسبی

قدرت بیناییتان را با مصرف ویتامین دی بیمه کن

خوردن ویتامین دی به شما کمک می کند تا در دوران پیری چشمانی سالم داشته باشید.


به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، بیماری دژنراسیون ماکولا (AMD or ARMD) شایع ترین علت کوری در جهان است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسوول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.

به گزارش ایندیپندنت، افزایش جذب ویتامین دی، ریسک بیماری دژنراسیون ماکولا را به طور موثری کم می کند. مطالعات جدید بر روی زنان مسن بین 50 تا 75 سال نشان داده کسانی که بالاترین جذب ویتامین را دارند 60 درصد کمتر از کسانی که جذب بالایی از ویتامین دی ندارند به بیماری های دژنراسیون ماکولا مبتلا می شوند....

ادامه



با این حال دانشمندان به سالمندان توصیه می کنند برای مصرف مکمل های ویتامین دی با پزشک خود مشاوره کنند زیرا طبق تحقیقات آن ها جذب ویتامین دی با دوز بالا استخوان ها را ضعیف می کند.

میزان دوز استاندارد ویتامین دی در قرص های مکمل 25 میلی گرم است که تنها حدود 15 میلی گرم آن در روز برای سالمندان نیاز است.

طبق تحقیقات محققان بر روی یک هزار و 313 زن سالمند بین 50 تا 75 سال، کسانی که حدود 18 میلی گرم مصرف ویتامین دی در روز داشتند نسبت به کسانی که تنها 3 میلی گرم از این ویتامین را دریافت می کردند، 60 درصد کمتر به بیماری دژنراسیون ماکولا مبتلا می شدند.

ویتامین دی به میزان فراوان در روغن ماهی، تخم مرغ و نور آفتاب یافت می شود.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , بهداشت و تغذیه , ,
:: برچسب‌ها: قدرت بیناییتان را با مصرف ویتامین دی بیمه کن ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: